Verzenden en retourneren

Levertijd van je bestelling

Bestellingen worden steeds binnen de 2 werkdagen verzonden, met uitzondering van feestdagen.

* Gepersonaliseerde items (bijvoorbeeld bedankjes, drukwerk etc.) hebben een afwijkende levertijd. Deze staat vermeld op de productpagina. De indicatieve leverdatum wordt getoond bij het afrekenen.
** Uiteraard doen wij onze uiterste best om elke bestelling conform afspraak te leveren. We zijn echter voor een deel afhankelijk van onze vervoerder. In een enkel geval kan er hierdoor vertraging optreden.

Met welke vervoerder versturen jullie de pakketten?

Binnen België maken wij gebruikt van Bpost.
Binnen Nederland maken wij gebruik van PostNL.

Verzendkosten

België:
Je bestelling wordt verzonden via Bpost.
De verzendkosten bedragen € 4,95 voor pakketjes en € 1,95 voor brievenbuspakketjes
Vanaf € 30,- is de verzending gratis.

Nederland:
Je bestelling wordt verzonden via PostNL.
De verzendkosten bedragen € 6,95 voor pakketjes en € 3,50
Vanaf € 40,- is de verzending gratis.

Ook kun je er voor kiezen om je bestelling op te halen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Zodra je bestelling klaar staat ontvang je van ons een bericht.

Bij het afrekenen tonen we alleen de beschikbare verzendopties. Deze worden berekend op basis van gewicht, volume en afleverlocatie.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt in het bestelproces aangeven dat de bestelling op een ander adres bezorgd moet worden.

Retourinformatie

Retourformulier

Het retourformulier voor Nederland kun je hier downloaden.
Het retourformulier voor België kun je hier downloaden.

Mag ik mijn artikel(en) retourneren?

Je hebt 14 dagen om aan te geven dat je wilt retourneren. Mocht je meerdere producten in één keer besteld hebben, dan begint de termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Meer informatie over het herroepingrecht kun je vinden op de pagina met Algemene Voorwaarden.

Waar moet mijn retourzending aan voldoen?

– Stuur de producten bij voorkeur terug in de doos waarin de bestelling afgeleverd is.
– Stuur de producten terug in een zo origineel mogelijke verpakking.
– Stuur een ingevuld retourformulier mee.
– Indien er schade is ontstaan aan het product dan ben je als klant verantwoordelijk voor de waardevermindering. Uiteraard is het wel toegestaan om het product te beoordelen. Twijfel je over de retourmogelijkheden dan kun je contact met ons opnemen om dit te bespreken.

Wat als het bezorgde artikel kapot is?

Ons advies is om het artikel direct bij ontvangst te controleren op mankementen. Wanneer blijkt dat het artikel beschadigd, neem dan zo snel mogelijk contact op met info@gestrikt.be.

Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?

Niet alle producten mogen geretourneerd worden. Bijvoorbeeld:
– Digitale kaarten
– Maatwerk producten / producten die een gepersonaliseerd karakter hebben. (Bijvoorbeeld gepersonaliseerde bedankjes of decoratiematerialen)

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Nederland:
Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden terug in een stevige doos.
Stap 2: Voeg het retourformulier toe.
Stap 3: Vraag via email een retourlabel bij ons aan.
Stap 4: Breng het pakket naar een PostNL locatie (www.post.nl/locatiewijzer).
Stap 5: Bij PostNL ontvang je een bewijs van de retourzending . Bewaar deze goed.
Stap 6: Wij regelen de rest!

België:
Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden terug in een stevige doos.
Stap 2: Voeg het retourformulier toe.
Stap 3: Vraag via e-mail een retourlabel bij ons aan.
Stap 4: Breng het pakket naar een postlocatie.
Stap 5: Bewaar het bewijs van de retourzending goed.
Stap 6: Wij regelen de rest!

Wie betaalt de kosten van de retourzending?

Een label kun je per e-mail bij ons aanvragen (info@gestrikt.be). Vermeld bij de aanvraag altijd de volgende gegevens:
–          Naam waarop de bestelling geplaatst is
–          Afleveradres van de bestelling
–          Bestelnummer
–          Reden van de retour

Je ontvangt dan automatisch een retourlabel met instructies.

Kosten retourlabel
België: 4,95 euro
Nederland: 6,95 euro
De kosten van dit label worden automatisch verrekend met het retourbedrag waar je recht op hebt.

Welk bedrag krijg ik terug?

Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?

Binnen 7 dagen na goede ontvangst van de retourzending heb je het bedrag op uw rekening staan.

Informatie over herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van ons retourformulier. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen